zondag 17 juni 2012

Tessa's taartje :D

Hoiii! Zaterdag bij scouting (jaja ik zit op scouting, NIKS NERD-ERIGS AAN!!!) gingen we taarten maken. En versieren. Best nice! Ze zijn echt lekker geworden!! Dit is die van mij ;p :
Het olifantje vond ik cooool! En daar naast/boven zitten 4 mislukte sterren op elkaar xD, daarboven een teletubbiezon (ÎK HAAT TELETUBBIE, waarom ik die heb gemaakt weet ik dus niet)  gangsterversie xD. En een hele mislukte 'T' in het hoekje ^.^ De blauw achtergrond en de dingen erop zijn gemaakt met fondant. Ik ben erachter gekomen dat ik echt heel veel van fondant hou ^,^ De taart zelf gaat, van boven naar beneden, zo: taart, botercreme, jam, taart, fondant als achtergrond, fondant als versiering. In totaal zitten er ongeveer 3 pakjes boter in... Echt een killer-taart dus xD. Maar hij is wel echt heel lekker. Vanmiddag heb ik het stuk van de teletubbiezon opgegeten. Interessant he.... ^.^ Hier is het stuk van de teletubbiezon:

 De zonnebril is best cool toch?? 8D Ik heb alles behalve talent met fondant, dus hij is best lelijk geworden, maar het gaat om het idee, toch?? ^.^
Ook zelf zo'n taart maken??:
Taart: je kan bij elke supermarkt een taartmix kopen ^.^
Botercreme voor 3 taarten: 1 pakje boter met een halve bus poedersuiker
Jam: kan je ook in elke supermarkt kopen
Op de bovenkant van de taart moet je ook een beetje botercreme doen, anders blijft de fondant niet plakken ;p
Fondant: kan je kopen bij bijv. de V&D, de Cook & co of de jamin. Er zullen vast meerdere plaatsen zijn waar je het kan kopen, maar deze drie heb ik gehoord ;D
Je moet het echt maar eens proberen! Het is echt zoooooooooooooo lekker :O Okiiii dat wou ik even kwijt ;P Tnx 4 watching ;P Grtz Tessa ^.^


2 opmerkingen: