zaterdag 23 juni 2012

Mindmappen ^^

Hoi! Ik heb lang geen bericht geplaatst, maar hier komt er dan een :P
Laatst vertelde mijn tante iets over mindmappen. Dat is een soort woordweb, maar dan organisch. Heel handig voor mensen die een heel vol hoofd hebben zoals ik :P Ik heb het nu uitgeprobeerd bij een proefwerk van aardrijkskunde (jaja, het is ook een handig iets om dingen uit je hoofd te leren :p). Ik moet zeggen, het helpt echt! Ik zal even laten zien wat ik dan bedoel met 'organisch' :


Dit is dus zo'n mindmap ^^ In het midden staat een hoofdonderwerp. Hier ak, maar dat kan van alles zijn, bijvoorbeeld: boosheid, verdriet, blijdschap, geluk, liefde enzovoort.

How to? 
Je maakt met een potlood of pen (wel verschillende kleuren per subonderwerp) een beetje kronkelende lijntjes, zoals je hersenen in elkaar zitten. Je hoofd kan dan makkelijker dingen ordenen. Je begint dus met een hoofdonderwerp, iets waar je over inzit of waar je even vanaf moet. Vanzelf komt de rest wel boven :)

Behalve deze heb er ook eentje gemaakt om rust te krijgen in mijn hoofd, maar die ga ik hier niet laten zien (er zijn nogal...rare dingen uitgekomen :P). Nadat ik die had gemaakt kon ik het aan de kant schuiven en me concentreren op andere, leukere dingen. Dat was heel fijn ^^

Ik heb wel 1 tip hiervoor: gebruik een groter vel dan A4, want je hebt hem zó vol xD

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben :D

Thanks 4 watching :)
GRTZZZ Suzy

2 opmerkingen: